1. Allmänt
SnusWebben Sweden AB org.nr 559426-3112
driver e-handeln/hemsidan
Dinsnus.se (Webbsidan).
Dessa allmänna villkor (Villkoren) gäller när du som kund (Kund) gör en beställning via Webbsidan eller manuellt via dess kundtjänst. I samband med att Kunden genomför ett köp godkänner Kunden därmed Villkoren inklusive SnusWebben Sweden
Group dataskyddspolicy.
SnusWebben Sweden
e-handel får endast nyttjas av privatpersoner därav förbehåller SnusWebben Sweden sig rätten att neka en beställning vid misstanke om att beställningen inte avser Kundens privata bruk.
SnusWebben Sweden godkänner inte köp/beställningar på Webbsidan från personer utanför Sveriges gränser då vår verksamhet är anpassad för svenska lagmässiga förhållanden. Därför behandlar SnusWebben Sweden inte beställningar som vi ser kommer från person utanför Sverige.
Genom att godkänna SnusWebben Sweden
Villkor bekräftar Kunden att han/hon har full juridisk rätt att ingå avtal med annan part samt har fyllt 18 år och är myndig. Personer under 18 år får inte handla på Webbsidan. Beställning som görs i annan persons namn s.k. urkundsförfalskning, eller på annat sätt som medför att SnusWebben Sweden riskerar att lida ekonomisk skada, polisanmäls.
Vid misstanke om att Kunden eller Kundens order inte uppfyller SnusWebben Sweden villkor, misstanke om oegentligheter eller missbruk av e-handeln, förbehåller sig SnusWebben Sweden rätten att neka eller ändra en Kunds beställning. Vid nekad beställning betalas pengarna tillbaka inom 5-7 arbetsdagar.
SnusWebben Sweden ansvarar inte för information inklusive bilder på Webbsidan som tillhandahålls från tredje part. SnusWebben Sweden reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel på Webbsidan, såsom felaktiga priser, fel i produktbeskrivning eller innehållsförteckning och/eller fel i uppgifterna. SnusWebben Sweden förbehåller sig rätten att göra ändringar i sådana eventuella fel samt när som helst ändra och/eller uppdatera information.
Webbsidan med dess innehåll ägs av SnusWebben Sweden eller dess licensgivare. Informationen är därigenom skyddad av lagstiftning via exempelvis immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Vilket då innebär att all information såsom bolagsnamn, varumärken, produktnamn, bilder, grafiskt formspråk och design, samt dess information m.m. inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från SnusWebben Sweden.
2. Kundens uppgifter
Kunden kan skapa ett användarkonto och kommer då att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga. Kunden ansvarar själv för felaktigt ifyllda uppgifter. Läs mera om SnusWebben Sweden behandling av personuppgifter under Personuppgifter.
Misstänker SnusWebben Sweden att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har SnusWebben Sweden rätt att utestänga Kunden. Vidare har SnusWebben Sweden rätt att ta fram nya inloggningsuppgifter till Kunden.
Det är Kundens ansvar att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter och Kunden får därigenom inte visa användarnamn och lösenord för någon annan. Inloggningsuppgifterna ska förvaras på ett sådant sätt att obehöriga inte kan få tillgång till dessa. Misstänks någon obehörig ha fått tillgång till dessa inloggningsuppgifter så ska Kunden omgående anmäla det till SnusWebben Sweden. Underlåter Kunden att göra en sådan anmälan ansvarar Kunden för alla köp som gjorts med Kundens inloggningsuppgifter.
3. Beställning och avtal
När Kunden lägger en order via Webbsidan så accepterar Kunden Webbsidans Villkor och förbinder sig att följa Villkoren i sin helhet. Vidare så godkänner då Kunden att denne har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter. Notera att kund(kortinnehavaren) måste dela med sig av adress och telefonnummer i samband med att kund registrerar sig eller lägger en beställning.
Efter det att Kunden har slutfört en beställning så genereras och skickas automatiskt en orderbekräftelse till Kunden via e-post. SnusWebben Sweden förbehåller sig rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktigheter såsom pris samt leveranstid etc. SnusWebben Sweden förbehåller sig även rätten att neka ordrar som SnusWebben Sweden bedömer har beställts i syfte att inte användas för eget privat bruk.
SnusWebben Sweden förbehåller sig rätten att neka eller ändra en Kunds beställning vid misstanke om oegentligheter.
Juridik
kortinnehavarens ansvar gällande jurisdiktionslagar:
Kortinnehavaren är ansvarig att informera sin utgivande bank om eventuella ändringar eller om bedräglig eller onormal aktivitet på sitt konto. SnusWebben Sweden tar inget ansvar för eventuella bedrägliga aktiviteter associerade med kort eller konton som används på denna webbplats. Vi har vidtagit alla nödvändiga åtgärder för att upprätthålla PCI DSS-efterlevnad och förblir objektiva när det gäller kortinnehavarens eget ansvar gällande jurisdiktionslagar.
Pris
Webbsidans produkter säljs i svenska kronor (SEK). Priser inkluderar skatt och moms där inte annat anges. Utöver produkternas pris kan andra kostnader tillkomma i kassan för ordern, såsom frakt och betalningskostnader etc.
I händelse av förändrade förhållanden som SnusWebben Sweden
inte råder över, har SnusWebben Sweden rätt att justera priset innan leverans.
5. Leverans och transport
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar från beställning utifrån valt leveransalternativ. Alternativ samma dag inom hela Göteborg Kunden väljer leveransalternativ i kassan, utifrån den som SnusWebben Sweden
tillhandahåller.
PostNord Varubrev:
antingen till dörren eller hamnar hos ett närliggande ombud. Om leveransen lämnas vid dörren får du ett SMS eller mejl när din beställning har levererats.
Är du sugen på att beställa fler än 12 dosor via PostNord skickas din leverans till ett närliggande utlämningsställe. När dina nikotinpåsar finns på plats hos ombudet skickas ett sms till det mobilnummer som du har angett vid beställningen. Tänk på att du måste ha med dig en giltig ID-handling när du ska hämta ut din leverans.
Kostnad för leveransen är beroende på vilket fraktalternativ som Kunden väljer i kassan. SnusWebben Sweden tillämpar som regel en samlad leverans. Men skulle någon av de beställda varorna ha en betydligt längre leveranstid än övriga varor förbehåller sig SnusWebben Sweden
att tillämpa delad leverans. Kunden debiteras i dessa fall inte någon extra avgift för nästkommande leverans.
Annan ersättning är utöver återbetalningen av det ursprungliga ordervärdet utgår inte vid en leveransförsening.
SnusWebben Sweden levererar endast till adresser i Sverige.
Observera att dinsnus.se endast säljer till privatpersoner.
Vid beställningar som registreras under helgdagar räknas leveranstiden från den första arbetsdagen efter avslutad helgdag.
Det åligger Kunden att direkt vid mottagandet undersöka leveransen att denna är enligt beställningen samt för övrigt felfri. Eventuell fraktskada ska inom skälig tid anmälas och så snart felet borde ha upptäckts. Det innebär att synliga fraktskador bör anmälas direkt till fraktbolaget vid mottagandet, därefter ska Kund även inom skälig tid anmäla detta till SnusWebben Sweden kundservice, bifoga bilder som tydligt påvisar fraktskadan samt hur orderns innehåll skadats.
6. Ångerrätt
Du som privat konsument/Kund har enligt gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att ångra eller returnera din beställning inom 14 dagar från den dag då du som Kund tog emot beställd vara. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan är i väsentligt oförändrat skick samt att varans försegling ej brutits och originalförpackningen är oskadad. En bruten försegling dvs förpackning är exempelvis en stock av dosor där det förslutna plasthöljet brutits eller tagits bort. Om kund önskar nyttja ångerrätten och förutsättningarna ovan uppfylls så står Kunden för den eventuella ursprungliga fraktkostnaden, returfraktkostnaden samt är ansvarig för varans och förpackningens skick från det att Kunden emottagit varan till dess att varan returnerats dvs även under returfrakten. Från den tidpunkt att Kund meddelat SnusWebben Sweden önskemålet om ångerrätt ska varan skickas i retur inom 14 dagar.
Vid nyttjande av ångerrätten ska kund kontakta SnusWebben Sweden kundservice för att erhålla instruktioner om hur returen ska gå till. Du som konsument kan även använda Konsumentverkets ångerblankett.
Konsumentverkets ångerblankett återfinns även via Konsumentverkets hemsida.
Om betalning redan erlagts för ordern så återförs beloppet till kontot som betalningen är gjord ifrån inom 14 dagar efter att produkten/produkterna är oss tillhanda.
SnusWebben Sweden
äger rätten att justera återbetalningsbeloppet med en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om en sådan värdeminskning uppkommit pga att returen inte är fullständig, skadad och/eller skadad originalförpackning.
7. Reklamation
Kund kan reklamera varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Visar det sig vara fel på en vara eller om en vara saknas ska Kunden omgående efter det att bristen upptäckts kontakta
SnusWebben Sweden kundservice. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt alternativt före sista förbrukningsdatum, vilket som kommer först. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.
I samband med reklamation ska beställningsnummer samt orsak till reklamationen uppges, även bilder bifogas vilka påvisar bristen.
SnusWebben Sweden
eller Tillverkaren står i dessa fall, dvs för godkända reklamationer, alltid för returfrakten. Kompensation t ex återbetalning av varans värde sker efter det att returnerad vara inkommit samt returen godkänts som reklamation. SnusWebben Sweden ansvar är dock begränsat till varans värde, den ursprungliga fraktkostnaden samt eventuella returkostnader. Varor som returneras ska förpackas väl så att dessa inte riskerar att skadas i returen. Vid godkänd reklamation så återbetalar SnusWebben Sweden eller Tillverkaren hela beloppet, inklusive eventuella fraktkostnader och annan ersättning som kunden har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Återbetalningen sker utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation.
SnusWebben Sweden eller Tillverkaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Kunden ska vid reklamation inte ha hanterat och/eller förbrukat varan i större utsträckning än nödvändigt i syfte att fastställa dess egenskaper/funktion.
8. Force Majeure
SnusWebben Sweden anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.
9. Villkorsändringar och giltighet
SnusWebben Sweden förbehåller sig rätten att göra ändringar i Villkoren när som helst i tiden och utan Kundens föregående godkännande, vilka publiceras på Webbsidan. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren genom nytt köp, besök på Webbsidan eller i samband med att SnusWebben Sweden informerat Kunden om ändringarna.
Villkorens bestämmelser gäller var för sig, övriga bestämmelser påverkas således inte om en eller flera bestämmelser i Villkoren döms ut som ogiltiga av någon domstol eller myndighet.
10. Överlåtelse
SnusWebben Sweden
äger rätt att utan Kundens medgivande helt eller delvis till annan part överlåta sina rättigheter och skyldigheter hänförliga till Villkoren.
11. Tvist
Nöjda kunder är SnusWebben Sweden största drivkraft men skulle parterna trots allt inte komma överens så följer SnusWebben Sweden Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
I det fall Kunden inte är tillfreds med hantering av ett ärende kan denne vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Övrigt
dinsnus.se Drivs av SnusWebben Sweden AB.
Paprikagatan 56
42447 Angered.
Vid kontakt info@dinsnus.se